Saturday, March 10, 2007

لقاء الابداع


وكان اللقاء
كان اللقاء فى كافتريا الابداع فى الاوبرا وعشان كدة حبيت اسميه لقاء الابداع طبعا انا فى الاول قاعدت احضر ليوم اللقاء دا من ساعة ما عرفت، خلاص بقى حتكلم مع الناس الحلوة الى بيدونوا ،كنت اتفرجت انا على صور اللقاء السابق الى محضرتوش للاسف طبعا قررت انى اجيب معايا الكاميرا عشان اصور اللقاء الجبار وقاعدت اجهز واحضر فيها من باليل عشان ابقى مستعد ، روحت اللقاء بعديه بحوالى خمس دقايق لقيت الناس قاعدة ،انا اتخضيت فى الاول من العدد شوية مش عارف ليه ساعتها افتكرت كلمة علاء ولى الدين وهو بيقول "لف وارجع تانى" ، سلمت على الناس الى قاعدة كانت اول واحدة اتعرف عليها من الموجدين سمراء النيل واستقبلتنلى بابتسامة بشوشة اديتنى راحة نفسية وخلتينى افوق من الخضة الى كنت فيها قبلت بعد كدة ابراهيم وكنت طبعا شوفته قبل كدة فى حفلة فيروز كراوية بعد كدة شوفت ياسمين والى كانت فى قمة ناشطها وبصراحة صوتها اتنبح فى الكلام ....يا نهار اسود هو انا حاقعد احكى كل حاجة بالتفاصيل يبقى حكتب لحد بكرة.....المهم يا جماعة ان اللقاء عجبنى جدا رغم الزحمة واللخبطة الى كانت فيه اطرحت افكار كتيرة منها فكرة سمراء النيل لمساعدة الاطفال والمعاقين بالطرق المتاحة لكل انسان والى اتكلمت عنه فى مدونتها بالتفاصيل ،طبعا كان فى احداث اساسية فى اللقاء بالنسبة ليا انا منها لقائى بالانسان الجميل ايمن صاحب مدونة راسبوتين وهو حقيقى انسان اكثر من رائع وشرفنى انى اتعرفت عليه واتمنى تدوم صدقتنا وكلامى مع الاستاذ القدير حسنى سليمان، وانى طلعت عين ابراهيم بالكاميرا الى لله الحمد مصورتش حاجة وقررت انها تتوقف عن عملها من ساعة ما وصلت وحوارى مع سمراء النيل الانسانة الجميلة الى فعلا صعب تلاقى بنوتة طيبة للدرجة دى فى الزمن الى اهنا عايشين فيه وكلام ياسمين عن التدوين وفكرتها عن انشاء ما يجمع المدونين فى الواقع مثل رابطة او جمعية وطبعا لقائى بصديقى محمد ياسر الى مشى بدرى عشان الكلية بتاعته الى مطلعة عينه وكلام الاستاذ احمد شوقير الذى اثرى اللقاء بوجودة وطبعا كلامى مع كل من اصحاب المدونات الى كنت بدخل عليهم مثل هانى صاحب مدونة روبابيكا ودبور و ايجل وفيروزن لف الى كنت كل شوية بنساه واساله "انت صاحب مدونة اى؟" بصراحة انا اتبسط اوى فى اللقاء وكان من الايام الى حفتكرها عالطول لاسباب كتير منها عشان الناس الحلوة الى اتعرفت عليهم وعشان دا كان اول لقاء حقيقى بالمدونين وفى الاخر يا جماعة ابقوا قولوا لسمراء النيل متنساش السندوتشات وهى حتفهم واحب اسمع اغنية زحمة يا دنيا زحمة للشاعر احمد عدوية :)
الناس الحلوة الى كانوا موجودين
anooojy.blogspot.com
ssalah.blogspot.com
whiteseagull.blogspot.com
moorgen.blogspot.com
tota-tota.blogspot.com
looly-looly.blogspot.com
amdonia.blogspot.com
bikya.blogspot.com
10fthepeople.blogsome.com
misr-hya-omi.blogspot.com
a7ad.blogspot.com
hwahwa3.blogspot.com
mesharef.blogspot.com
waghtnazr.blogspot.com
newmido26.blogspot.com
oredoky-ontha.blogspot.com
meshmesh5000.blogspot.com
hosny45.blogspot.com
ahmedhelmasry.blogspot.com
thealien.blogspot.com
shidwik.blogspot.com
ramyemil.blogspot.com
cestmoi-nadine.blogspot.com
pinsywinsy.blogspot.com
astronomystar.blogspot.com
day-light.blogspot.com
anaweana.blogspot.com
yme1.blogspot.com
3yl-shaky.blogspot.com
yakooot.blogspot.com
ahmedabomosallem.blogspot.com
tona5000.blogspot.com
m-rashed.blogspot.com
dabbor.blogspot.com
mos3abof.blogspot.com
kelmetfagoumy.blogspot.com
lamiaamahmoad4810.blogspot.com
fromgrave.blogspot.com
shadytommy.blogspot.com
hadontamasrya.blogspot.com
hearttrainer.blogspot.com
bent-sa3d.blogspot.com
3mkelhyah.blogspot.com
amirahass.blogspot.com
ahmedfouadeldin.blogspot.com
bassama.blogspot.com
ayoubelmasry.blogspot.com
ihapology.blogspot.com
madarati.blogspot.com
just-amira.blogspot.com
strugglingmichealitoo.blogspot.com
tigress-diaries.blogspot.com
shokeir.blogspot.com
amyasser.blogspot.com
raspoutine1.blogspot.com
hoba28.blogspot.com

19 comments:

Abd El Rahman Magdy said...

ينفع كدة يعني
طب أنا دلوقتي أحكي إيه عن اللقاء
انت وسمراء خلصتوا على كل حاجة أقول إيه طيب
مش ناقص غير إن أنا أقول إني استمتعت جدا باللقاء واتشرفت بمعرفتك
........................
عبد الرحمن مجدي
mesharef.blogspot.com

smraa alnil said...

معلش بقي يا محمد
عبود سبقني
بس تعالي هنا
دة انا قلت هلاقي بوست كامل عني
الاقي مرتين بس اللي جايب فيهم سيرتي
انتو اكيد بتهرجوا يا جماعه
ههههههههههههه
عامة احلي حاجة في البوست ان اسمي منور
هههههههههه

MoHaMeD HoSSaM said...

مرتين اى انتى حتسرقى فى مرة تالتة بتاعت السندوتشات فى الاخر

mariam said...

حقيقى اللقاء كان
اكتر من رائع
و غاف كل التوقعات

تحياتى

raspoutine said...

محمد
انت انسان جميل وقلبك ابيض قوى
انت كمان يا محمد دخلت قلوبنا وانا عن نفسى ربنا يعلم انت دخلت قلبى ازاى لانى حسيت فعلا انك صاحب صاحبك وقد ايه انت حساس ودى نقطة هعلق عليها واقولك حساسيتك جميلة ومطلوبة فى زمن بقى وش الناس مكشوف لكن مش عايز الحساسية دى تأثر على ثقتك فى نفسك وبالتالى ثقتك فى الاخرين

تحياتى

ايمن فاروق

safa7_karmooz said...

والله انا استمتعت بالقعده جدا امبارح...وكان يوم لظيظ جدا :D

بس سا حرام الكاميرا بتاعتك باظت اول اليوم ...بس ابسط يا عم ..د حسنى ظبطك بالكاميرا بتاعته ...يعنى مكنش ناقصك حاجه

سعدت بالتعرف عليك ..:)

Ahmad Hegab said...

فرصة سعيدة وانشالله نتقابل تانى

karakib said...

أنا كمان سعدت بالتعرف عليك جدا
اللقاء كان جميل فعلا

أسوور said...

انت عرفت انى صوتى اتنبح ولسة مبحوح لحد دلوقتى

انا المرة الجاية لازم أحجز قاعة بمايكرفون وأكيد هتكون معانا وحاجزالك الكلمة من دلوقتى

اشكرك بجد لحضورك ولا تتخيل سعادتى بالحديث معك

انت انسان راقى جدا جدا

SomeOne said...

الووووووووووووو

انا سعيد جدا باللقاء ده

وسعيد برؤيتكم جميعا
وكان نفسي احكي مع كل واحد موجود

تحياتي

كلبوزة لكن سمباتيك said...

جميل قوي اللقاءات دي
اتمنى تقوى الروابط اكتر و نقدر نكون منظمة


تحياتي

Anonymous said...

علي فكره انا كنت جاي والله وكنت مجهز نفسي بس والدي تعب شويه ياله خليها المره الجايه للك تحياتي كان نفسي ابقي معاكم فارس

Tamer Nabil Moussa said...

ازيك يامحمد

اخبارك اية

انت نستنى ونسيت تكتب مدونتى

مع انى كتبت عنك

طمننا عليك

تحياتى

admelmasry said...

حبيبي
نا مبسوط جدا اني قابلتك واتعرفت عليك

تحياتي

إبراهيم محسن said...

محمد

كلامك جميل وان شاء الله نتعرف اكتر المرة الجاية

tona said...

اولا ميرسي علي الزياره

ثانيا ميرسي علي انك دونت كل اسامي الناس اللي كانت موجوده

اللذيذ في الموضوع اني اتعرفت علي ناس جميله اوي ودا في حد ذاته كان بالنسبه لي كفايه

micheal said...

نورت اللقاء بحضورك يا محمد و باذن الله المرة الجايه تتاح لي الفرصه للتعرف عليك عن قرب...أنا أصلي كنت بتنطط كل شويه و أغير مكاني في اللقاء للتعرف علي اكبر عدد ممكن..علي العموم تتعوض باذن الله
تحياتي لك

MoHaMeD HoSSaM said...

فارس
ان شاء الله نشوفك وتنورنا المرة الجاية

تامر
والله يا تامر انا كنت عايز اكتب عن كل الحضور بس زى ما قلت فى البوست انى لو كتبت حكتب لحد بكرة
وعلى فكرة اللنكات انا واخدة من عند ايهاب مش انا الى كتبها والله عشان كدة اعزرنى لو ملقتش اللينك بتاعك انا اسف

ادم
انا اسعد بجد يا ادم انى اتعرفت عليك

ابراهيم
انت الى انسان زى السكر وبالنسبة للتعارف متقلقش انا مش حسيبك غير لما تقول حقى برقبتى

تونة
شكرا ليكى انتى وان شاء الله تتاح ليا الفرصة انى اتعرف عليكى فى اللقاءات القادمة

ميشيل
بصراحة انا لو كنت ركزت فى مكان معين كنا عرفنا نتكلم بس انا للاسف الى كنت بتنطط وشكرا ليك بجد

micheal said...

هههههههه...أنت برضه وقعت في الخطأ بتاع كل المدونيين و سمتني ميشيل...علي العموم يا باشا ..اسمي مايكل
و باذن الله المرة القادمه نتعرف كويس
تحياتي لك